
1. Pragnienie Boga Ojca
Tymi słowami, przed ponad osiemdziesięcioma pięcioma laty, zwrócił się za pośrednictwem Matki Eugenii Ravasio, do papieża Piusa XI, sam Bóg Ojciec, w swoim jedynym dotąd, uznanym przez Kościół, objawieniu ubiegłego wieku.
Pragnę, aby wprowadzono Mnie do wszystkich rodzin, do szpitali, również do warsztatów i urzędów, do koszar, do sal – gdzie podejmują decyzje ministrowie państw – wreszcie wszędzie tam, gdzie znajdują się Moje stworzenia, choćby tylko jedno! Chcę, aby widzialnym znakiem Mojej niewidzialnej obecności był obraz: niech ukazuje, że tam jestem, rzeczywiście obecny. Tak ludzie wykonywać będą wszystkie czynności pod okiem swego Ojca. Ja będę czuwał nad istotami, które stworzyłem i zaadoptowałem, jako własne dzieci. W ten sposób wszystkie Moje, dzieci będą niejako pod okiem swego czułego Ojca. Niewątpliwie i teraz jestem wszędzie, ale chciałbym być przedstawiany w zauważalny i konkretny sposób!
2. O potrzebie Nabożeństwa do Boga Ojca
O potrzebie Nabożeństwa do Boga Ojca Apeluję o Święto Ku Czci Boga Ojca całej ludzkości, o które sam Bóg prosił w orędziach objawionych przez s Eugenię Elisabettę Ravasio w 1932 roku we Francji. W świętym Kościele trzeba uzupełnić kult, oddając w szczególny sposób cześć Twórcy tej społeczności, Temu, który przyszedł, aby Kościół założyć, Temu, który jest jego duszą – Bogu w trzech Osobach: Ojcu, Synowi i Duchowi Świętemu. Dopóki Trzy Osoby nie będą czczone indywidualnie i w sposób szczególny w Kościele i w całej ludzkości, czegoś będzie brakować tej Społeczności.
3. Imprimatur opis
Stosowane są więc następujące
formuły łacińskie:
Imprimi potest (łac. nadaje się do druku) – nadawane dla
publikacji pisanych przez zakonników; oznacza, że dzieło zostało
sprawdzone i zaaprobowane przez kanonicznego przełożonego autora lub
przełożonego zakonu (generała, prowincjała).
Nihil obstat (łac. nic nie przeszkadza) – oznacza, iż publikacja
została sprawdzona i zatwierdzona przez cenzora diecezji, który określił
ją jako wolną od błędów doktrynalnych i moralnych; cenzor jest
wyznaczany przez biskupa i współpracuje z autorem w celu usunięcia
ewentualnych błędów.
Imprimatur (łac. niech będzie odbite) – oznacza, że publikacja
została zatwierdzona do druku przez biskupa diecezji lub inna władzę
kościelną.
4. Stanowisko biskupa Grenoble
Biskup Aleksander Caillot był francuskim
duchownym katolickim, który pełnił funkcję biskupa diecezji Grenoble.
Jego posługa przypadła na pierwszą połowę XX wieku. Był znany z
aktywności duszpasterskiej oraz zaangażowania w sprawy społeczne i
edukacyjne w swojej diecezji. “Przedmiot misji, który byłby powierzony
Matce Eugenii, jest sprecyzowany i z doktrynalnego punktu widzenia
wydaje mi się słuszny i stosowny. Przedmiot ścisły: poznać i czcić Ojca,
przede wszystkim przez ustanowienie specjalnego święta, o które proszony
jest Kościół. Proces ustalił, że święto liturgiczne ku czci Ojca
mieściłoby się w zarysie całego katolickiego kultu, zgodnie z
tradycyjnym duchem modlitwy katolickiej, która wznosi się ku Ojcu za
pośrednictwem Syna, w Duchu Świętym, jak to wykazują modlitwy Mszy i
liturgiczne ofiarowanie chleba i wina Ojcu w Świętej Ofierze.”
Biskup Grenoble Aleksander Caillot
5. Stanowisko Kardynała Cantalamessa
Ojciec
Raniero Cantalamessa to włoski kapucyn, teolog i kaznodzieja papieski
urodzony 22 lipca 1934 roku. Od 1980 roku głosi kazania dla papieża i
Kurii Rzymskiej. Znany jest z głębokiej wiedzy teologicznej i
umiejętności przekazywania skomplikowanych prawd wiary w przystępny
sposób. To smutne, że w całym roku liturgicznym nie ma święta Ojca, że w
całym Mszale nie ma nawet mszy wotywnej ku Jego czci. Kiedy się nad tym
zastanowić, jest to coś bardzo dziwnego; są niezliczone święta Jezusa
Syna; jest święto Ducha Świętego; jest wiele świąt Matki… Nie ma ani
jednego święta Ojca, „źródła i pochodzenia wszelkiej boskości”. Można by
niemal
powiedzieć, że jest Ojcem, takim „nieznanym bóstwem”, już nie Duchem
Świętym. Istnieje wprawdzie święto Trójcy Przenajświętszej, które jednak
jest świętem tajemnicy
lub dogmatu, a nie osoby, a w każdym razie nie tylko jednej osoby
boskiej. Co więcej, fakt, że jest święto Świętej Rodziny, nie oznacza,
że Kościół odczuł potrzebę celebrowania, również indywidualnie, trzech
Osób Świętej Rodziny. Jest święto, a raczej dwa, przybranego ojca
Jezusa, ale nie ma ani jednego święta prawdziwego Ojca. Czy nie nadszedł
czas, aby wypełnić tę lukę? Wiele świąt narodziło się, aby odpowiedzieć
na szczególne potrzeby epoki: na przykład święto Bożego Ciała narodziło
się jako odpowiedź wiary na zaprzeczenie rzeczywistej obecności dokonane
przez Berengara z Tours; na zagrożenie jansenizmem Kościół odpowiedział
świętem i kultem Najświętszego Serca Jezusowego i nikt się nigdy nie
dowie, ilu i jakich łask duchowych ten kult był okazją. Mówiono, że dziś
zagrożenie dotyczy samego rdzenia wiary chrześcijańskiej, jakim jest
objawienie Boga jako Ojca – „Ojca naszego Pana Jezusa Chrystusa”, jak
zawsze nazywa Go św. Paweł, – a więc samej Trójcy Świętej. Jeśli w
naszych czasach Opatrzność przywraca świadomości tajemnicę cierpienia
Boga, to nie może to być przypadek, ale dlatego, że Duch Święty wie, że
jest to konieczne lekarstwo na uzdrowienie chorego myślenia
współczesnego człowieka, który znalazł w cierpieniu zgorszenie
oddalające go od Boga. W pedagogice Kościoła, święto zawsze było
uprzywilejowanym sposobem na wprowadzenie w życie wiernych szczególnej
tajemnicy lub wydarzenia z historii zbawienia. Znajomość i zażyłość
Ducha Świętego z pewnością byłyby znacznie bardziej wyblakłe bez święta
Pięćdziesiątnicy. Święto jest żywą katechezą, a dziś pilnie potrzebna
jest katecheza o Ojcu. Oprócz swojej wartości katechetycznej, święto
Ojca, jak każde święto, miałoby także wartość [homologezy], czyli
publicznego i radosnego wyznania wiary. Święto jest bowiem najwyższą i
najbardziej uroczystą formą głoszenia wiary, ponieważ cały lud chóralnie
w nim uczestniczy. Chrześcijanie sprawiliby z pewnością wielką radość
Sercu Zmartwychwstałego Pana, gdyby mogli realizować to przedsięwzięcie
„ekumenicznie”, to znaczy zgadzając się ze wszystkimi Kościołami, które
je akceptują, aby świętować, za wspólną zgodą, tego samego dnia, święto
Ojca. W oczekiwaniu na taki dzień, możemy już w głębi serca obchodzić
święto Ojca „w duchu i prawdzie”, być może zachęcając do małych
inicjatyw duchowych, które mają na celu lepsze poznanie Ojca, oddawanie
Mu czci i wyrażanie Jemu całą synowską miłość, w zjednoczeniu z Jezusem,
który zawsze świętuje Swego Ojca… Dzieje się to już rzeczywiście i wiele
osób doświadcza nowego i niezwykłego rozmachu, jakiego to świętowanie
nadaje wierze i całemu życiu duchowemu.
O. Raniero Cantalamessa OFMCap., „Święto dla Ojca”,
w: Życie pod panowaniem Chrystusa, Mediolan: Wydawnictwo Ancora,
wyd. 6, 1991, s. 96-97.
6. Imprimatur Watykan, Rzym, 13 marca 1989
+ Petrus Canisius van Lierde, Vic. Generalis e Vic. Civitatis Vaticanae, Roma die 13 Martii 1989.










7. Akt poświęcenia się woli Boga Ojca
8. Zawierzenie kapłanów Bogu Ojcu
Twojego Syna, aby narodził się w każdym z nas i aby w ten sposób Kościół został odnowiony. To Ty, Ojcze, wybrałeś nas, abyśmy stali się, jak Twój Syn, światłością świata i solę ziemi.
Nie pozwól by cokolwiek zaszkodziło naszemu powołaniu. Zachowaj nas w czystości i otocz nas swą ojcowską i matczyną opiekę.
Prowadzeni przez Ciebie, Ojcze, pragniemy ukazywać światu Twoje prawdziwe Oblicze, potwierdzając Twoją miłość świadectwem naszego życia, stając się dla świata ojcami, tak jak Ty jesteś Ojcem dla nas. Ojcze wspieraj nas i pocieszaj.
Przychodź z pomocą, strzeż od wszelkich niebezpieczeństw, chroń nas swoją Ojcowską Rękę, byśmy pamiętali, że jesteśmy Twoimi dziećmi. Tym aktem zawierzenia, jedyny i prawdziwy Ojcze, w sposób najgłębszy i najbardziej radykalny,
na zawsze i całkowicie, ofiarujemy się Tobie.
Zjednoczeni z Tobą, Ojcze, Twoi kapłani.
9. Spotkanie z Ojcem - Bóg Ojciec mówi do swoich dzieci
pragnę być znanym, kochanym i czczonym przez wszystkich ludzi, sprawiedliwych i grzeszników. Są to trzy wyrazy hołdu, którego pragnę doznawać od każdego człowieka, jestem, bowiem zawsze miłosierny i dobry, nawet wobec największych grzeszników.
O, jakże chciałbym sprawić, by Mnie poznano jako Ojca wszechmogącego. Jestem nim dla was i chciałbym nim być również dla nich, dzięki Moim dobrodziejstwom! Chciałbym spowodować, aby ich życie - dzięki Memu prawu - przebiegało bardziej harmonijnie. Chciałbym, żebyście poszli do nich w Imię Moje i abyście im o Mnie mówili. Tak, mówcie im, że mają Ojca, który stworzył ich i pragnie im dać posiadane przez Siebie skarby. Przede wszystkim mówcie im, że o nich myślę, że ich kocham i chcę im ofiarować wiekuiste szczęście.
Ach! Obiecuję wam, że ludzie bardzo szybko się nawrócą. Wierzcie, iż gdybyście zaczęli - począwszy od pierwotnego Kościoła - czcić Mnie i sprawiać, by Mnie wielbiono ze szczególną czcią, po dwudziestu wiekach pozostałoby niewielu ludzi żyjących w bałwochwalstwie, w pogaństwie czy w innych fałszywych i złych sektach, do których człowiek pędzi z zamkniętymi oczami, aby rzucić się w otchłań ognia wieczystego! Widzicie, ile jeszcze pracy pozostaje! Moja godzina nadeszła! Trzeba, aby ludzie Mnie znali, kochali i czcili, abym stworzywszy ich mógł być ich Ojcem, potem Zbawicielem i w końcu przedmiotem ich wiekuistych rozkoszy. Dotąd mówiłem wam o rzeczach, które już znaliście. Chciałem je jednak przypomnieć, byście jeszcze bardziej się upewnili, że jestem Ojcem najlepszym, a nie strasznym, jak sądzicie, i że jestem Ojcem wszystkich ludzi obecnie żyjących oraz tych, których stworzę aż do końca świata. Wiedzcie także, iż pragnę być znany, kochany i przede wszystkim czczony. Niech wszyscy poznają Moją nieskończoną Dobroć dla wszystkich, a szczególnie dla grzeszników, chorych, umierających i wszystkich, którzy cierpią. Niech wiedzą, że mam tylko jedno pragnienie: kochać ich wszystkich, dawać im Moje łaski, przebaczać, kiedy żałują. Nie pragnę ich sądzić według Mojej Sprawiedliwości, ale według Mego Miłosierdzia, aby wszyscy zostali zbawieni i zaliczeni w poczet Moich wybranych.
10. Oddanie w równy sposób czci Trójcy Przenajświętszej
Dopóki Trzy Osoby nie będą czczone indywidualnie i w sposób szczególny w Kościele i w całej ludzkości, czegoś będzie brakować tej społeczności. Dałem już odczuć ten brak niektórym duszom, ale większość z nich - zbyt nieśmiała - nie odpowiedziała na Moje wezwanie. Inni odważyli się mówić o tym, komu trzeba, lecz wobec napotykanego uporu nie nalegali.
5. Czas rozpoczęcia nowenny
Nowennę możemy rozpoczynamy na
9 dni przed każdym świętem Boga Ojca
Chcę, pragnę Święta ku czci Mojej Świętej Osoby w
Pierwszą Niedzielę Sierpnia
„Dziś 7. dzień miesiąca i dziś jest dzień Mojego
Święta. Dziś udzielam światu specjalnych Łask, szczególnie tym, co o to
proszą Mnie, jako Ojca całej ludzkości. Mało, kto o Mnie pamięta i czci
Mnie, a przecież i Ja zasługuję na cześć. Ja Jestem twój Bóg i Pan i
proszę, aby kto tylko będzie mógł i chciał niech uczci Mnie w każdy 7.
dzień każdego miesiąca, a w sierpniu dodatkowo w 1. niedzielę sierpnia.
11. Słowo zachęty do wszystkich ludzi
Słowo zachęty do wszystkich
ludzi
Teraz nadeszła Moja godzina. Ja sam przychodzę,
aby dać poznać ludziom, Moim dzieciom, to, czego do dnia dzisiejszego
zupełnie nie rozumieli. Ja sam przychodzę przynieść płonący ogień prawa
Miłości, aby można było w ten sposób stopić i zniszczyć potężną warstwę
lodu, która okala ludzkość. O, droga ludzkości! O, ludzie, dzieci Moje,
wyrwijcie się z więzów, którymi do dziś krępował was szatan poprzez lęk
przed Ojcem, który jest samą Miłością! Przyjdźcie, zbliżcie się! Macie
wszelkie prawo zbliżyć się do waszego Ojca. Otwórzcie serca, proście Mojego
Syna, aby coraz lepiej dawał wam poznać Moją łaskawość wobec was. O, wy,
którzy jesteście niewolnikami zabobonów i praw szatańskich, wyrwijcie się z
tej tyrańskiej niewoli i przyjdźcie do Prawdy prawd. Rozpoznajcie Tego,
który was stworzył i jest waszym Ojcem. Nie utrzymujcie, że posługujecie
się waszymi prawami, darząc uwielbieniem i hołdami tych, którzy zmuszali
was aż dotąd do prowadzenia bezużytecznego życia, lecz przyjdźcie do Mnie!
Czekam na was wszystkich, bo wszyscy jesteście Moimi dziećmi.
12. Słowo zachęty do wszystkich kapłanów
Was, Moi umiłowani synowie, kapłani i zakonnicy, zachęcam, byście dawali poznać tę Ojcowską Miłość, którą żywię do wszystkich ludzi, a do was szczególnie. Jesteście zobowiązani tak pracować, aby Moja Wola spełniała się w ludziach i w was. Wolą tą jest, abym był znany, czczony i kochany. Nie pozwólcie, by Moja Miłość tak długo była nieaktywna; bowiem spala Mnie pragnienie bycia kochanym! Oto jest wiek bardziej uprzywilejowany od wszystkich. Z obawy, by ten przywilej nie został wam odebrany, nie pozwólcie, by minął! Dusze potrzebują pewnych dotknięć Bożych, a czas nagli. Nie lękajcie się niczego, jestem waszym Ojcem, pomogę wam w wysiłkach i w pracy. Będę was zawsze podtrzymywał i dam wam zakosztować, nawet już na tym świecie, Pokoju i Radości duszy. Sprawię, że zaowocuje wasza posługa i wasze dzieła pełne gorliwości. Udzielę daru nieocenionego, ponieważ dusza, która trwa w Pokoju i Radości, już zaczyna kosztować Nieba, oczekując wiekuistej nagrody.
13. Bądźcie moimi apostołami
Wierzcie Mi, wy, którzy Mnie
słuchacie czytając te słowa! Gdyby wszyscy ludzie znajdujący się z dala od
naszego Kościoła katolickiego usłyszeli o tym Ojcu, który ich kocha, który
jest ich Stworzycielem i Bogiem, o Ojcu, który pragnie im dać życie
wieczne, duża część z nich, także spośród najbardziej upartych, przyszłaby
do tego Ojca, o którym mówilibyście im., Jeżeli nie możecie iść osobiście,
aby do nich przemawiać, szukajcie innych sposobów. Są tysiące sposobów
bezpośrednich i pośrednich. Posługujcie się nimi w pracy, w prawdziwym
duchu uczniów i z wielkim zapałem. Obiecuję wam, że wasze wysiłki będą
prędko - dzięki łasce - ukoronowane wielkimi sukcesami. Stańcie się
apostołami Mojej ojcowskiej Dobroci, a przez gorliwość, jaką dam wam
wszystkim, będziecie mieć siłę i moc nad duszami.
Będę zawsze przy was i w was. Jeżeli dwóch
będzie przemawiać, Ja będę między wami dwoma, jeżeli będzie was więcej,
będę między wami. W ten sposób będziecie mówić to, czym Ja was natchnę i
wprowadzę waszych słuchaczy w pożądane nastawienie. I tak ludzie zostaną
podbici miłością i zbawieni na całą wieczność. Jeśli chodzi o sposoby
uwielbienia Mnie - tak, jak tego pragnę - nie proszę was o nic innego, jak
tylko o wielkie zawierzenie. Nie sądźcie, że oczekuję od was surowości
obyczajów, umartwień, że chcę, byście chodzili boso lub padali twarzą w
proch, posypywali się popiołem itp. Nie, nie! Chcę i to jest Mi drogie,
byście zachowywali wobec Mnie postawę dziecięcą, pełną prostoty i zaufania
Mi! Z waszą pomocą stanę się wszystkim dla wszystkich, jak najczulszy i
najbardziej kochający Ojciec. Będę w zażyłości z wami wszystkimi, oddając
się wam wszystkim, czyniąc się małym, aby was uczynić wielkimi na
wieczność. Większa część niewierzących, ateistów, bezbożników i różnych
wspólnot trwa w niegodziwości i niewierze, ponieważ sądzą, że Ja będę
wymagał od nich rzeczy niemożliwych. Sądzą, że będą musieli poddać się Moim
rozkazom niby niewolnicy tyranowi, który - spowity w swą potęgę i pyszny -
pozostaje daleko od swych poddanych, aby zmusić ich do szacunku i
pobożności. Nie, nie, dzieci Moje! Umiem uczynić się małym tysiąc razy
bardziej niż przypuszczacie. Wymagam natomiast wiernego przestrzegania
przykazań, które dałem Mojemu Kościołowi, byście byli stworzeniami
rozumnymi i nie przypominali zwierząt przez nieposłuszeństwo i złe
skłonności; byście mogli zachować ten skarb, którym jest wasza dusza,
ofiarowana wam przeze Mnie w pełni boskiej piękności, w jaką ją
przyoblekłem.
14. Uzupełnienie kultu
Was - którzy pracować będziecie dla Mojej chwały i podejmiecie się zadania polegającego na tym, żeby Mnie poznano, czczono i kochano - zapewniam, że wasza nagroda będzie wielka. Policzę bowiem wszystko, nawet najmniejszy wysiłek, jaki podejmiecie i odpłacę wam za wszystko stokrotnie w wieczności. To wam powiedziałem: w świętym Kościele trzeba uzupełnić kult, oddając w szczególny sposób cześć Twórcy tej społeczności, Temu, który przyszedł, aby Kościół założyć, Temu, który jest jego duszą - Bogu w trzech Osobach: Ojcu, Synowi i Duchowi Świętemu.
15. Apeluję o Święto Ku Czci Boga Ojca całej ludzkości
To święto powinno służyć uświadomieniu i głębszej kontemplacji Ojcostwa Bożego oraz Jego miłości do całej ludzkości.